2017. november 28., kedd

Tehülyete!



A hülyeség, az kérem az egyik legdemokratikusabb dolog a világon, a melltartó mellett. Kortól, nemtől, bőrszíntől és vallási hovatartozástól függetlenül bárki élhet vele. Namármost, itt meg pont erről lesz szó, gyűjteményes jelleggel.

Némi feljegyzés a hajónaplónak. Köszönöm, jól vagyok. Az új munkámat, a gyöttmentek, migréncsek és egyéb felforgató elemek biológiára való oktatását -minden előzetes elvárásom ellenére-továbbra is kifejezetten élvezem. Kezd rendeződni a lakhatásom is. Szóval, nagyon durva három hét van a hátam mögött, kivagyok mint a liba, de látom a fényt az alagút végén és nem dudál. 
Most ezt igen jól le is kopogom.

Mindez azért érdekes, mert most lazulunk, he. Ez pedig olyan formában fog megtörténni, hogy eleget teszek egy saját magamnak tett ígéretemnek, mely szerint az óráimon elhangzott legnagyobb hülyeségeket fel, majd leírom, amint egy bejegyzésre való összegyűlik belőlük. Most még egy kicsit keveslem az anyagot, de most pont ez kell a világnak és nekem is. Aztán meg, gyanítom, lesz még hozzá. Lehet, nyitok ebből egy sorozatot. Mert azért ha három hét alatt is ennyi lett...

Szóval. Az alábbi bölcsességek teljesen különböző okokból születtek. Volt ami nyelvi problémákból fakadt, volt ami csibészségből, volt ami nem-odafigyelésből, volt ami szimpla, vegytiszta hülyeségből. Nem fogom külön kiemelni, melyik miből, szerintem érezhető lesz. No hajrá.

U.I: Sajna néhány dolog abszolút nem jön át magyarul. Ezeket leírom németül, majd megpróbálom elmagyarázni. 



Én (nagyon belemerülve a magyarázatba): -Na szóval, mit gondolnak, mi az oka, hogy a növények nem nőnek ott, ahol sötét van? Mi lehet az oka, hogy nem érzik ott jól magukat?

-Az ember: -Mert nem látnak a sötétben?!

(Tényleg nem, mondjuk, a rosseb akárhová tegye őket...)
.
.
Épp a konkurens magatartásról beszéltem, azaz arról, hogy mit jelent ökológiai szempontból a konkurencia, mint fogalom. Majd: -Mondjanak egy példát a konkurenciára a biológiával kapcsolatban!
Az ember: -Matek.

(És hát ugye, erre nincs mit lépni. Mindenki fösti magát, aki matekot tanít.)
.
.
No ez az egyik eset, ami nem fog teljesen átjönni magyarul. Épp az anyagkörforgásról (Stoffkreisleuf) magyaráztam az élővilágban. Mivel mindig kérdezek, hát megkérdeztem, hogy ez szerintük mit jelenthet? Jött is a válasz: -Die Stoffe laufen im Kreis. kb: Az anyagok körbe forognak. 

(Klasszikus tantárgyi átfedés: biosz egyes, nyelvtan ötös.)
.
.
Drogok. Én:-Oké, emberek, szóval vannak a legális és az illegális drogok. Illegális például, ahogy megbeszéltük, a hasis, a speed a marihuána, aminek a hatóanyagai a THC és a CBD, aztán van még az LSD. Mi van még?
Az ember:- LCD!!

(Aszpasztmek.)
.
.
És mikor idegesítőek...nagy elánnal magyarázok és kérdezgetek, mikor észreveszem, hogy pont lesz*rja mindenki, hogy miről beszélek. Hát rábökök egy komára, hogy: 
Én:-No kérem, mi volt az utolsó kérdés?
Az ember:- Nem figyeltem.
Én: -Tudom, azért kérdezem most, hogy mi volt az utolsó kérdés?
Az ember:- Őőőő...hát hogy mi volt az utolsó kérdés.

(Tusé.)
.
.
Szintén némi magyarázatra szorul az az eset, mikor megkérdeztem egyik komát, hogy "kommen Sie mit?". Ezt a kifejezést arra használják, hogy az emberfia megtudakolja mindenféle komákoktól, hogy értik-e, amit az emberfia vaker. Tény, hogy szó szerinti fordításban azt jelenti: "Jön velem?". 
Tény az is, hogy a komát, akinek a kérdés szólt, előző nap betereltem az "igazgatóiba" némi ejnyebejnyére és irgumburgumra. Mint ahogy az is tény, hogy a koma, szegény, a kérdésemre felállt, lógó orral odaballagott hozzám, és mondta, hogy hát, rendben, akkor menjünk.

(Nem mentünk. Röhögtünk.)
.
.
Végül, de nem utolsósorban. Ennek én voltam az elkövetője. Bárki mást gondolna, nem szándékosan. Szóval, van a mostani csoportomban egy feltűnően csinos bakfislány, aki ezt tudja is magáról. Épp a madarakról magyaráztam valamit, pontosabban a verebekről. A veréb hivatalos neve németül a "Haussperling", én azonban a népi nevét-"Spatz"-használtam, mikor megkérdeztem tőle, hogy látott-e már ilyet. Aztán a fel-feltörő férfi röhögés közben, amiben akarva- akaratlanul én is részt vettem, emlékeztettem magam a szakszavak helyes használatának fontosságára, lévén a "Spatz" szó a szlengben, hát mit szépítsük, pöcsöt jelent.

(Tényleg véletlen volt.)



No, aludjanak jól kendtek, és ne beszéljenek hülyeségeket. 
Mert kendteket is felírom, aztán le.
Jóéjt.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése